Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Który "styl" jazdy oszczędniejszy.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Który "styl" jazdy oszczędniejszy.

    a w jakiej cenie turbina 130km od asz auto z 2001

  • #2
    Który "styl" jazdy oszczędniejszy.

    Czasem człowiekowi się nudzi i wymyśla różne "problemy"

    Wyobraźmy sobie taką sytuację. Jadę na trójce 30km/h i mam do przejechania dajmy na to 500-1000 metrów. Co byłoby korzystniejsze z punktu widzenia spalania - ostre przyspieszenie do powiedzmy 80km/h i odpuszczenie pedału gazu (zerowe spalanie), czy wleczenie się tą trzydziestką? Z logicznego punktu widzenia druga opcja, ale może się mylę?
    Mój "Batmobil"

    Komentarz


    • #3
      jak masz do przejechania 1000 metrów to to wszystko jest zupełnie nieistotne, może po prostu wyjdź do auta i sprawdź
      saport techniczny baj DGW
      była BKD+DSG '05 120kkm
      była BXE '08 190kkm
      no i nie ma :-)

      Komentarz


      • #4
        winni77, a ile zaoszczędzisz? 20gr :roll:

        Komentarz


        • #5
          Nie chodzi o oszczędność. Nie chodzi też o to, że jeśli któraś wersja będzie oszczędniejsza, to będę ją stosował. Ostatnio miałem właśnie taką sytuację, że dość mocno pocisnąłem na tej trójce (spalanie wg kompa podskoczyło) i że z daleka zobaczyłem czerwone światło, puściłem gaz i spalanie znacznie spadło. Więc się zacząłem zastanawiać, czy lepiej było się kulać spokojnie, czy właśnie przyspieszyć i odpuścić. Jeszcze raz dodam, że nie chodzi mi o zaoszczędzenie tych 20 czy iluś tam groszy.
          Mój "Batmobil"

          Komentarz


          • #6
            to skoro nie chodzi o oszczędności to jaki przekaz ma tytuł tego wątku :?:
            Który "styl" jazdy oszczędniejszy.
            jeździ się na takim biegu aby była możliwie szybka reakcja samochowu w razie W i ewentualna ucieczka, a nie że depniesz na pedał gazu a auto zmuli i zdechnie.

            Komentarz


            • #7
              winni77,
              Zamieszczone przez winni77
              Ostatnio miałem właśnie taką sytuację, że dość mocno pocisnąłem na tej trójce (spalanie wg kompa podskoczyło) i że z daleka zobaczyłem czerwone światło, puściłem gaz i spalanie znacznie spadło.
              Bo to jest jedna z zasad jazdy ECO.
              Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

              Komentarz


              • #8
                Zaspokojenie mojej ciekawości. Dlatego styl jest w cudzysłowie.
                Mój "Batmobil"

                Komentarz


                • #9
                  Najbardziej ekologiczna jest jazda stylem zbliżonym do systemu 0-1 (zero-jedynkowego). Czyli jak najszybsze przyśpieszenie do prędkości podróży potem utrzymywanie jej a następnie szybkie wytracanie (jeżeli zrobisz to tylko silnikiem to dodatkowy plus).

                  Czyli w opisanej sytuacji najlepiej było: Z zadaną prędkością (30km/h) dojechać do skrzyżowania a następnie wyhamować silnikiem - w takiej opcji spalił byś najmniej paliwa.
                  O ortografie dba FF.
                  Ranking sprzedaży nowych aut w Polsce w 2009 oraz 2008 (Excel):
                  http://thunderbolt2.prv.pl/sprzedaz/Ranking.xls
                  Skoda Octavia & Audi A6

                  Komentarz


                  • #10
                    Hi...

                    Nie wiem jak teraz, ale kiedyś w czasie "rajdów na kropelce" mówiono że optymalna jest jazda wybiegiem. Czyli maksymalnie szybko rozpędzić się do maksymalnej prędkości, a potem przy zgaszonym silniku jechać ile się da. Tylko nie próbuj tego w normalnej jeździe. Silnik odpalano bez rozrusznika (bo nie było wolno) "z rozpędu".

                    Pozdrawiam...
                    Kwiatek...

                    Komentarz


                    • #11
                      Zamieszczone przez 4kwiatek
                      Tylko nie próbuj tego w normalnej jeździe.
                      No pewnie, że nie będę. Turbina byłaby w trybie ekspresowym do wymiany
                      Mój "Batmobil"

                      Komentarz


                      • #12
                        ja zawsze przyspieszam i puszczam gaz...
                        chociazby dlatego ze nie lubie jezdzic 30km/h
                        Virus injected!

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez winni77
                          Zamieszczone przez 4kwiatek
                          Tylko nie próbuj tego w normalnej jeździe.
                          No pewnie, że nie będę. Turbina byłaby w trybie ekspresowym do wymiany
                          Turbina turbiną - gorzej jak trzeba będzie gwatłownie skręcić (a wspomagania brak) albo zahamować (a serwo nie działa).

                          Odnośnie pytania - moim zdaniem bardziej "eko" będzie turlanie się 30km/h, a pod koniec wrzucenie na luz. Jeśli trafisz na odpowiednio "późne" czerwone i nie będzie pod nim stało zbyt wiele ludzia, to uda Ci się z tego rozpędu pojechać dalej (nie będziesz musiał zatrzymać samochodu).

                          Komentarz


                          • #14
                            Zamieszczone przez mrrudzin
                            Turbina turbiną - gorzej jak trzeba będzie gwatłownie skręcić (a wspomagania brak) albo zahamować (a serwo nie działa).
                            Nie wiem jak ze wspomaganiem kierownicy, ale hamulec po wyłączeniu silnika, będzie jeszcze działał na 2-3 razy.
                            Mój "Batmobil"

                            Komentarz


                            • #15
                              W Skodzie nie próbowałem - ale w innym aucie najekonomiczniej wychodziło mi dosyć szybkie rozpędzanie do prędkości (gaz na 70-80% powiedzmy) i potem jak najbardziej płynna jazda z prędkością podróżną rzędu 100km/h. Istotna była płynność - czyli brak gwałtownego przyspieszania/hamowania/wyprzedzania na trasie - raczej łagodne toczenie się, przewidywanie sytuacji na drodze. W momencie kiedy zależy ci na czasie i chcesz co chwila przeskoczyć parę aut w ciągu średnie spalanie zauważalnie wzrasta.
                              ...

                              Komentarz


                              • #16
                                ,,Oczywiście nikt nie każe nam ograniczać się do paliwa. Można starać się oszczędzać wszystko. Począwszy od silnika - na siedzeniach kończąc. Ja chciałbym jednak skupić się na oszczędności paliwa. Te kilka pomysłów, które za moment przedstawię nie dość, że pozwolą Wam zaoszczędzić kilka złotych, to jeszcze sprawią, że staniecie się bezpieczniejszymi kierowcami."

                                O tym wie każdy. Ciężka noga nie sprzyja oszczędnej jeździe. Nogi potrafią być jednak ciężkie na różne sposoby. Niektórzy jeżdżą szybko i spalają mało paliwa – inni jeżdżą jeszcze szybciej i spalają jeszcze mniej.

                                ,,Słyszałeś zapewne, że aby jeździć szybko i bezpiecznie, powinieneś jeździć płynnie. Podobnie powinieneś postępować jeżeli chcesz jeździć tanio. Rozpędzenie pojazdu wymaga dużo więcej energii aniżeli utrzymanie stałej prędkości. Staraj się zatem jak najrzadziej hamować i przyspieszać, jeżeli zależy Ci na paliwie." :diabelski_usmiech

                                [ Dodano: Pon 21 Wrz, 09 01:19 ]
                                a jeszcze wiecej na temat eco jazdy tu
                                jazda ekonomiczna - Technika Jazdy Samochodem «  Technika Jazdy Samochodem
                                życze miłej lektóry
                                przydatne moja pomiescie pali max do 5 L
                                1.9 tdi kombi
                                ©koda Octavia Combi zaprezentowano w roku 1997. W maju 1999 roku wprowadzono wersję z napędem 4 x 4. W sierpniu 2000 roku model Combi wraz z całą gamą samochodów Octavia przeszedł face lifting.

                                Komentarz

                                POWRÓT NA GÓRĘ
                                Pracuję...
                                X